Katsoin kuinka lumi kimalteli venäjän vuorilla.
Televisio näyttää näkyjä matkojen päästä.
Ihme vekotin.

Olin innoissani.
Kotimaa oli ihan kärjessä. Yhdessä sen naapurimaan kanssa.
Toinen kierros viestissä.
Kyllä!
Ei tässä voi enää mennä huonosti minusta tuntui.

Olin innoissani.
Olin jännittynyt.
Olin riemuissani.

Näytelmää parhaimmillaan.
Ja näytelmään tietenkin kuuluu kotimaan voitto!
Aivan selkeästi.
Sitä varten minä katson tätä nyt!

Kolmas kierros.
Masennus tuli.
Unelma ei ollutkaan totta.

Katsoin hiihtäjää.
Mietin miltä hänestä tuntui. Voimat eivät vain riittääneet ja kunto ei kestänyt.
Minulle tunne on vain hitunen pettymys.
Televisionkatsontahetki latistuu.
Kisa ei yht'äkkiä olekaan niin kiinnostava.

Mutta miltä se tuosta kaverista tuntuu. Hän ollut joukkueen heikoin lenkki. Edelliset olivat tehneet työtä henkihieverissä.
Niin myös tämä kaveri oli tehnyt, mutta...
Mutta hänellä ei vain kunto riittänyt, vaikka teki kaikkensa.

Minun pettymykseni on vain tunne.
Minun pettymykseni ei poista sitä tosiseikkaa, että tuo mies teki miehen työn.
Minun pettymykseni on merkityksetön.

Ei voi odottaa, että kaikki olisimme yhtä vahvoja. Ei voi odottaa, että kaikki voittaisimme aina. Kaikki emme käytä aineita apuna...
Ööö...
Oliko tuo liian tuomitseva vihjaisu, millä tavalla voitto saatiin tässä viestissä.
Yritän puolustaa maatani. Muut maathan varmasti käyttävät vilppiä. Aika ilkeä ajatus, sillä en minä voi todistaa onko näin.
Yhtä huono väite, kun kilpailija syyttä mahatautia tai sitä, että on edellisenä päivänä kävellyt vähän; syynä siihen että hävisi.

Syitä.
Selityksiä.
Ainoa oikea selitys on, että kaikilla ei ole niin hyvää kuntoa. Silti parempi kunto kuin monella meistä.
Itse en olisi pystynyt mihinkään tuossa viestissä. Jos joku uskoo olevansa parempi, niin menköön näyttämään paremmuutensa.
Ihan hyvä tulos viestissä. Kaikki hiihtivät hyvin. Jokainen hiihtäjä ansaitsee hurraa huudon.
Miltä se tuntuu?
Hiihtäminen tuntuu aina hyvältä.
Onneksi meillä oli noin hyvä hiihtojoukkuen, sillä hyviä he olivat.
=).
Hurraa!