Televisio.
Hei, minulla on televisio auki.
Katson televisiota harvoin, koska tekemistä on elämässä muutakin; koska minua on alkanut pitkästyttämään niin monet nykyiset sarjat ja ohjelmat.
Kaupalittomat kanavat ovat tylsiä.
Kaupalliset kanavat toistavat samaa.

Tänään kuitenkin televisioni on auki.
Huomenta Suomen uudet vaatteet.
Ihan vain mielenkiinnosta.

Lobbaajia, jotka yrittävät vetää naruja omiin käsiinsä.
Tuijotan erään entisen ammattiyhdistypomon lobbaajaa.
Mietin.
Johtaja, joka ei puhu alaiselleen.
Mietin.
Onko hyvä johtaja oikeasti, jos ei kykene hoitamaan konfliktia työpaikallaan.
Tiedättekö mikä on hyvän johtajan yksi määritelmä.
Se löytyy kaikista johtajuuden oppikirjoista, joita olen päntännyt monia päähäni.

"Hyvä johtaja ratkaisee alaistensa välisiä konfliteja"

Lainaus on muististani, mutta kyllä menkään ja tutkikaa kirjoja.
Tuo on hyvän johtajan yksi ominaisuuspiirre.

Ei-puhevälejä.
Elämäni aikan olen muutaman kerran ollut tilanteessa, jossa minulla ei ole ollut puheväliä.
Tyttöjä, joihin olen ihastunut.
Tyttöjä, joihin olen olut kovasti rakastunut.
Niin rakastunut, että minun on pitänyt olla heistä sivulla ja jättää puhumatta.

Tilanteet eivät ole olleet minun tai heidän kannalta hyviä.
Kukaan ei ole koskaan niitä ratkaissut. Tilanteet on vain annettu olla. Kaikki ovat kärsineet.

Koulu.
Yhdeksän vuoden ajan kukaan ei tullut pihalla viettämään aikaa kanssani.
Ei koskaan.

Yksinäisyys on järkyttävä juttu. Kenenkään ei pitäisi olla yksin 'työpaikallaan'
Koulussani minulle sanottiin usein, että koulu on koululaisen työpaikka. Koulussa kiusaamien on kuitenkin sallittua.
"Eläköön kiusaajat"

Muistikuva ulkomailta.
Hollantilainen tyttö.
Olen hieman ihastumassa tyttöön.
Taas sama efekti.
Haluan välttää tyttöä.

Mutta nyt tilanne ei pääsekkään käsistä:" Ota itsestäsi kiinni. Hiljaisuudesta ei ole mihinkään."

Sanat täsmälleen oikein ja oikealla hetkellä. Me kaksi tulimme sen jälkeen hyvin toimeen.
Ihan ystävä tasolla.

Eli....
Mitä tästä ymmärrämme.
Jos asialle tekee jotain, niin ongelmia ei pääse syntymään. Se että ei tee mitään on aina aktiivinen valinta.

Olen sitä mieltä, että ammattiyhdistysjohtajan lakimies oli lobbaaja, joka yritti rakentaa imagoa huonon johtajan ympärille.
Luoda sumuverhoa.
Yrittää tehdä hänestä vain yhtä työntekijää, joka on työssä nimettömässä paikassa; ihmistä jolla ei ollut valtaa.
Mutta samalla lakimies tunnustaa, että johtaja oli kyvytön johtaja.

Miksi tällainen mies oli johtajana.
Jos ei halua ottaa vastuuta teoistaan on pikku lapsi.
Pikku lapsien ei pitäisi päästä johtajan pallille.
Pikku lapsienkin on otettava vastuu teoistaan.

Toivottavasti hovioikeus on ankarampi.
Ja toivottavasti ohjelmassa pyörinyt nuori toimittaja oppii juontamista.
Nössö.
Sana nössö tuli mieleeni.
Mutta ehkä mainoskanavan linja on olla nössö, jolloin tyttö tietenkin teki vain työtään.

Kyllä.
Tämä oli mielipide aamun tunteina, ennen töihin lähtemistä.
Joitakin päättömiä ajatuksia - ajatuksia miten maailma joskus yrittää olla reilu, mutta reiluus yritetään kääntää epäreiluudeksi.
Imagorakentamista.
Kannattaa muistaa.
Jotkut ovat taitavia siinä.